lördag 6 februari 2010

En fråga till hudterapeuten

Hejsan!
Jag är en tjej på 25 år, äter Roaccutan nu så jag har lyckats få bort mina finnar (det var inte fruktansvärd acne, men den var envis). Mitt problem är att jag väldigt lätt blir röd om näsan, utan anledning, det är inte streck utan den är bara knallröd. Ibland kan det bli i hela ansiktet oxå och då kan även ögonvitorna bli röda och irriterade, det kan hända precis närsomhelst. Jag är inte allergisk och jag har frågat en hudläkare om jag hade roascea men han sa att jag inte hade det. Men vad kan det då vara? Och har du nått bra tips på nån produkt som kan göra så att jag slipper bli röd? Använder nu Caritas rengöring och en hudkräm från Md Formulations :)
MVH


Hej och tack för din fråga!
Det låter ju som om du plötsligt får en ökad cirkulation i ansiktet, jag funderar på om det kanske kan vara en biverkning på Roaccutanet, du kan väl diskutera det med din läkare.

Det skulle vara bra för dig att använda milda produkter för känslig hy som dämpar cirkulationen och lugnar. Decléors aromessence Rose d'Orient dämpar cirkulationen, den används som ett serum under cremen och går ner på djupet och stärker blodkärlen och lugnar ner cirkulationen, den går utmärkt att använda ihop med dina andra produkter. Bioline kom i höstas med en serie, "Desense" som dämpar rodnad och lugnar känslig hud, den kan också vara värd att titta närmare på.

Lycka till, hoppas att du får ordning på besvären!

Varma hälsningar från Emma, hudterapeut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar