måndag 25 januari 2010

M Picaut - naturlig hudvård från Sverige

Idag hämtade jag ut ett paket på posten fyllt med härliga produkter från det nya ekologiska hudvårdsmärket M Picaut Swedish Skincare. Företaget är döpt efter grundaren Mette Picaut som skapat en hud-
vårdsserie som kombinerar det renaste naturen har att erbjuda med modern forskning om anti age. I serien finns fyra produkter - en fuktcreme, ett serum, en rengöringscreme och ett ansiktsvatten. Produkterna innehåller peptider som ökar kollagenproduktionen och gör huden fastare och gör linjer och rynkor mindre synliga. Samtidigt som produkterna ska vara effektiva ska de även vara milda och kunna användas av alla hudtyper, även den känsliga. Eftersom jag är nyfiken i en strut så slet jag upp paketet och tvättade och smorde mina kinder så fort jag kom hem. Produkterna känns mjuka och sköna och har en fräsch doft. Jag tänkte testa produkterna ett tag nu och så kommer en fullständig rapport och recension om cirka två månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar