måndag 4 januari 2010

Tips för rödsnutna näsor

Attjo, attjo, attjo, prosit! Jag inledde det nya året med en hejdundrande förkylning from hell. Testade i går kväll att smörja min rödsnutna fnasiga näsa med Weledas Calendula Wind and Weather Cream från deras babyserie som jag köpt till lillprinsen så han inte ska förfrysa sina kinder i kylan. Det verkade vara ett bra initiativ för under natten hade nästippen läkt lite och idag är den inte alls lika fnasig och öm och min likhet med Rudolf med röda mulen är inte alls lika slående längre. Krämen är mjuk och skön och i konsistensen påminner den lite om Elizabeth Ardens 8-h cream, men med betydligt godare doft. Eftersom krämen innehåller ullfett/lanolin är den tyvärr också portilltäppande så det blir nog bara till sådana här snoriga nödsituationer den hamnar på min näsa, men för att få lite lindring på snoken får det vara värt en pormask eller två.

Så här skriver Weleda själva om Calendula Wind and Weather Cream på sin hemsida:
"En mild vind- och vädercreme som skyddar känslig hud i ansiktet mot kyla, vind och rå väderlek. Rent bivax och hudvänligt ullfett bildar en naturlig skyddsbarriär utan att hudens egen andningsförmåga påverkas. Värdefull mandelolja vårdar och gör torr och irriterad hud märkbart smidigare. Ett växtutdrag ur ekologiskt odlad ringblomma verkar lugnande på huden. Vattenfri."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar