tisdag 16 februari 2010

En fråga från Erika

Hejsan Emma!
Jag har fått diagnosen atopiskt eksem runt mina ögon och på armarna. Det jag undrar över är att när jag sminkar mig så är ögonen jättebra men när jag är utan smink så börjar de klia mycket mer och jag blir alldeles röd runt ögonen. Varför är de så? Har du någon aning? Jag använder bara mineralsmink om de har något med det att göra?
Du har en jättebra blogg!! =)
Kram Erika


Hej Erika!
Tack för ditt mail, jätteroligt att höra att du gillar Kabuki! Jag vet faktiskt inte varför ditt eksem blir bättre när du använder mineralsmink. En del mineralmärken tillsätter zink och allantoin som är läkande och lugnande i sitt smink, kanske är det därför du blir bättre när du sminkar dig. Det var ju i alla fall roligt att höra att du hittat något som gör eksemet bättre, det kan ju också vara något för andra att prova.

Hälsningar från Emma, hudterapeut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar