söndag 7 mars 2010

En fråga från Anna

Hej!
Skulle först och främst vilja tacka för en jättefin blogg och många bra tips! Har en liten fråga om hur jag ska få mitt smink att hålla bättre. Har du något tips på en bra vattenfast mascara?

Tack på förhand!

Anna

..............................................................................................

Hej Anna!

Vad roligt att höra att du gillar Kabuki! Ett bra tips för att förhindra rinnande smink är att ha en primer under din foundation, den får foundationen att fästa bra. Jag har inte testat den själv men Smashbox primer ska vara bra till ansiktet. Ovanpå din foundation ska du ha ett puder för att fixera den ordentligt. Löspuder tycker jag är bra mot rinnande smink, jag tar ganska mycket puder på en puff och trycker in pudret riktigt ordentligt i huden, sedan borstar jag bort överflödet med en mjuk borste. En bra primer till ögonen är Urban Decays Primer Potion. En bra vattenfast mascara tycker jag är Kanebos 38°C, den går bara bort med 38°C varmt vatten, vi hudterapeuter brukar få kämpa en stund med den på kunderna som har den...

Hoppas att tipsen hjälper!

Emma, hudterapeut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar