onsdag 14 april 2010

"Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne..."

Snön är borta och krokusen blommar utmed söderväggen. Äntligen är det vår! Som jag har längtat! Vårsolen är dock förrädisk och tar mer än man tror så nu är det hög tid att införskaffa ett bra solskydd. Mina favoriter ur avdelningen SPF, eller spiff som vi kallar det här hemma, är Dr Brandts UV SPF 3o och Kerstin Florians Face Serum SPF 25. Det jag gillar med Dr Brandts förutom det höga och stabila solskyddet är att den inte kladdar. Den går in i huden och lämnar huden matt och kladdfri. Solskyddet från Kerstin Florian är ett serum rikt på E-vitamin som vårdar huden och som doftar jättegott. Detta smörjer man in före sin dagcreme eller också kan man använda det i stället för dagcreme.

Tyvärr är de ganska dyra, Dr Brandts kostar 385 kr för en liten flaska på endast 30 gram och Kerstin Florians kostar 455 kr för 15 ml. Men eftersom jag är en blekfis och bränner mig bara jag sticker ut näsan utanför dörren så behöver jag ett bra solskydd som jag trivs med och som är skönt i ansiktet och inte kladdar, så därför kostar jag på mig dessa dyrgripar.

4 kommentarer:

  1. Hu så dyrt, men trivs man så att man kan skydda sig ordentligt är det värt det =)

    SvaraRadera
  2. Jag köpte Kerstin Florian serumet i fjol men slängde det. Lukten var hemsk.

    SvaraRadera
  3. Dr Brandt finns på strawberrynet, där kostar den 297 kr.
    http://strawberrynet.com/skincare/dr--brandt/uv-spf-30-high-protection-for-face/98493/#DETAIL

    SvaraRadera
  4. Kerstin - Ja ibland får man kosta på sig. :)

    SminkJante - Ha, ha! Jag tycker det luktar jättegott! Smaken är som baken...

    Karin - Tack för tipset! Det lönar sig verkligen att kolla runt och jämföra!

    SvaraRadera