torsdag 27 maj 2010

En fråga från Oskar om oljig hy

Hejsan!

Mitt problem är att min hy blir alldeles oljig och glansig, ser ut som om jag svettas nästan. Det har varit så här ett tag nu, det började nästan efter jag slutade använda tetralysal, men mina problem med acne är inte speciellt stora nu. Jag använder acos tvätt morgon/kväll samma med acos ansiktsvatten morgon och kväll 2-3 ggr/v. Sen använder jag en återfuktningskräm från lush som ska vara matefying och bra mot oljig hy och sen en gång i v så använder jag en ansiktsmask från lush och skrubbar också med den ibland 2-3 ggr v. Men hyn blir fortfarande oljig efter 1-2 timmar speciellt på näsan och pannan men det är ibland i hela ansiktet. Har prövat att inte använda återfuktningskrämen ett tag nu men har inte sett framsteg, bör jag fortsätta?

Snäll HJÄLP mig tycker verkligen det är jätte jobbigt!

Mvh Oskar

...................................................................................................

Hej Oskar!

Tack för ditt mail, jag förstår att du har det jobbigt. Jag har funderat lite och tror att några produkter från Dr. Brandt kan vara något för dig.

Rengör ansiktet morgon och kväll med Pores No More Cleanser och smörj sedan in ansiktet med fuktkrämen Pores No More Moisture. Ovanpå fuktkrämen tar du sedan den behandlande krämen Pores No More Pore Refiner. Den minskar hudens talgproduktion och gör huden mattare, den kan du även smörja med under dagen om du känner dig blank.

Du skulle också kunna prova att äta tillskott av vitamin B5. B5 kan balansera talgproduktionen i huden, du kan hitta vitamintillskottet på hälsokosten.

Produkterna från Dr Brandt är tyvärr ganska dyra, men väldigt effektiva och otroligt dryga så de räcker väldigt länge. När jag Googlade lite såg jag att Grooming har 20% rabatt just nu på hela Pores No More-serien.

Jag hoppas att mina råd kan hjälpa dig. Lycka till, jag hoppas verkligen att du får ordning på din hud!

Vänliga hälsningar från Emma, hudterapeut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar