onsdag 12 maj 2010

L'Occitane lanserar blommande makeup

Enligt legenden var Pionia den vackraste nymfen av alla och var flitigt uppvaktad av alla gudar till den dag då en svartsjuk gudinna förvandlande henne till en blomma - pionen. Från den vackra pionens form, färg, namn och doft har det franska hudvårdsföretaget L'Occitane hämtat sin inspiration för att skapa sin nya makeupserie Peony som lanseras i Sverige i dagarna. Färgerna är mjuka, romantiska och pastelliga och döpta efter olika pionsorter som Mme Louis, Jolie Thérèse och L'Esperence. Alla små burkar i makeupserien är förpackade i söta platta små papperspåsar som ser ut som fröpåsar med den blomma på som ögonskuggan eller läppstiftet är döpta efter. I Peony-serien finns även några kroppsprodukter som tvål, parfym och bodylotion som alla doftar av den vackra blomman. Om jag någon gång får ett hus med en liten trädgård vill jag ha en rabatt med vackra fluffiga rosa pioner, men eftersom jag endast har balkong får jag nog nöja mig med pioner i sminkform så länge...

4 kommentarer:

  1. Jag ääääälskar pioner! Och längtar till de blommar i trädgården!

    SvaraRadera
  2. Ja det är skönt med en ledig dag mitt i veckan :)

    Vilken härlig serie produkter :D

    SvaraRadera
  3. Jag gillar ofta L'Occitane, så dessa godbitar ska jag absolut spana in när jag får chansen!

    SvaraRadera
  4. Emma - Ja visst ser de jättefina ut!

    Kerstin - Ja, jag med!

    SvaraRadera